Obchodní podmínky
- Provozovatel obchodu
- Základní ustanovení
- Sdělení před uzavřením smlouvy
- Postup pro vytvoření závazné on-line objednávky
- Způsob doručení a postup při nepřevzetí zboží
- Ceny poštovného
- Možnosti dopravy
- Možnosti úhrady
- Doručování neskladového zboží
- Údaje o cenách zboží
- Odstoupení od kupní smlouvy
- Práva a povinnosti z vadného plnění
- Reklamační řád
- Informace o užívání a funkčnosti webové stránky
- Vlastnosti prodávaného zboží / výrobků
- Závěrečná ustanovení
Provozovatel obchodu
Internetový obchod www.cocky-optika.cz je provozován společností:Čočky-optika.cz
Českomoravská 2408/1a
190 00 Praha 9 - Libeň
IČ: 27179681
DIČ: CZ27179681
Sídlo provozovny:
čočky-optika.cz
Jarošovská 1278/II
377 01 Jindřichův Hradec
Kontaktní údaje:
Adresa pro doručování:
Čočky-optika.cz, Jarošovská 1278/II, 377 01 Jindřichův Hradec
Adresa
elektronické pošty:
info@cocky-optika.cz
Telefon: +420 226 292 892
I. Základní ustanovení
Tyto
všeobecné obchodní podmínky (dále jen „VOP“) upravují vztahy mezi
smluvními stranami kupní smlouvy, kdy na jedné straně je společnost
obchodní společnosti Čočky-optika.cz, se sídlem
Českomoravská 2408/1a, Libeň, 190 00 Praha 9, identifikační číslo:
27179681, zapsané v obchodním rejstříku vedeném u Městského soudu v
Praze, oddíl C, vložka 102349, provozující internetové stránky www.cocky-optika.cz, jako prodávající
(dále jen „Prodávající“) a na straně druhé je jiná fyzická osoba -
kupující (dále jen „Kupující“). Kupní smlouva a všeobecné obchodní
podmínky jsou vyhotoveny v českém jazyce.
Veškeré smluvní
vztahy jsou uzavřeny v souladu s právním řádem České republiky. Smlouva
se řídí zákonem č. 89/2012 Sb., občanským zákoníkem, v platném znění
(dále jen „OZ“), a to zejména ustanoveními o kupní smlouvě § 2079 a
následně OZ. Touto právní úpravou se smlouva řídí bez ohledu na to, zda
na straně Kupující vystupuje podnikatel nebo spotřebitel.
V
případě, že je Kupující spotřebitelem, uplatní se navíc také
ustanovení o ochraně spotřebitele dle § 1810 – § 1840 OZ a zákon č.
634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, v platném znění (dále jen
„ZOS“). V takovém případě jde o tzv. spotřebitelskou smlouvu.
Kupující podáním objednávky potvrzuje, že se seznámil s těmito VOP,
jejichž nedílnou součást tvoří sdělení před uzavřením smlouvy a
reklamační řád a že s nimi výslovně souhlasí, a to ve znění platném a
účinném v momentě odeslání objednávky.
Všechna ustanovení
obchodních podmínek jsou nedílnou součástí kupní smlouvy ve formě
PDF.
Soubor PDF s aktuálními VOP včetně reklamačního řádu
obdrží Kupující v příloze potvrzení objednávky na zadanou emailovou
adresu, přičemž daňový doklad obsahující základní údaje smlouvy
obdrží Kupující při odeslání zboží Prodávajícím. Zásilka se
zbožím, které si Kupující objednal obsahuje tištěný daňový doklad.
VOP se nevztahují na případy, kdy osoba, která má v úmyslu
nakoupit zboží od Prodávajícího, je právnickou osobou či osobou, jež
jedná při objednávání zboží v rámci své podnikatelské činnosti nebo v
rámci svého samostatného výkonu povolání.
Ustanovení
odchylná od VOP je možné sjednat v Kupní smlouvě. Odchylná ujednání v
kupní smlouvě mají přednost před ustanoveními VOP.
Prodávající si vyhrazuje právo zrušit objednávky, ve kterých bylo
objednáno více než 10 kusů zboží. Pokud zákazník zaplatil předem, bude
mu zaplacená částka vrácena zpět na účet. Pro objednání více než 10
kusů zboží, prosím kontaktujte velkoobchod na emailové adrese: velkoobchod@cocky-optika.cz.
II. Sdělení před uzavřením smlouvy
Prodávající sděluje, že:
a) náklady na prostředky
komunikace na dálku se neliší od základní sazby (v příp. internetového i
telefonického připojení dle podmínek operátora Kupujícího, Prodávající
si neúčtuje žádné další poplatky, to se netýká příp. smluvní
přepravy).
b) požaduje úhradu kupní ceny před převzetím
plnění Kupujícím od Prodávajícího.
c) prodávající
neuzavírá smlouvy, jejichž předmětem je opakované plnění.
d)
ceny zboží a služeb jsou na webu provozovaném Prodávajícím uvedeny
včetně DPH, včetně veškerých poplatků stanovených zákonem, nicméně
náklady na dodání zboží nebo služby se liší podle zvolené metody a
poskytovatele dopravy a způsobu úhrady.
e) Kupující má právo
od smlouvy odstoupit (není-li níže uvedeno jinak), a to ve lhůtě čtrnácti
dnů, která běží ode dne převzetí zboží, přičemž toto odstoupení
může Kupující zaslat na výše uvedenou adresu sídla Prodávajícího,
e-mailem, nebo využít standardní odstoupení od
smlouvy v zákaznickém účtu. Kupující může rovněž kontaktovat
zákaznické oddělení na telefonním čísle +420
226 292 892.
f) v případě odstoupení od smlouvy ponese
Kupující náklady spojené s vrácením zboží v případě, že nevyužije
možnost zaslání zboží zpět zdarma prostřednictvím Zásilkovny, kterou
Prodávající nabízí.
g) Uzavřená smlouva je Prodávajícím
archivována po dobu nejméně pěti let od jejího uzavření, nejdéle však
na dobu dle příslušných právních předpisů, za účelem jejího
úspěšného splnění a není přístupná třetím (nezúčastněným)
stranám. Informace o jednotlivých technických krocích vedoucích k
uzavření smlouvy jsou patrné z těchto obchodních podmínek, kde je tento
proces srozumitelně popsán. Kupující má ve svém Zákaznickém účtu
náhled do svých objednávek.
h) Kupní smlouvou se Prodávající
zavazuje, že Kupujícímu odevzdá zboží, které je předmětem koupě, a
umožní mu k němu nabýt vlastnické právo, a Kupující se zavazuje, že
zboží převezme a zaplatí Kupujícímu kupní cenu.
i)
Prodávající si vyhrazuje vlastnické právo ke zboží, a proto se Kupující
stane vlastníkem teprve úplným zaplacením kupní ceny.
j)
Prodávající Kupujícímu odevzdá zboží, jakož i doklady, které se k
zboží vztahují, a umožní Kupujícímu nabýt vlastnické právo k zboží v
souladu se smlouvou.
k) Má-li Prodávající zboží odeslat,
odevzdá zboží Kupujícímu v momentě, kdy Kupujícímu předá zboží
dopravce.
l) Prodávající odevzdá Kupujícímu zboží v
sjednaném množství, jakosti a provedení. Zboží bude při předání
zabaleno.
m) Kupující může stížnosti uplatnit u
Prodávajícího na uvedených kontaktech, případně se Kupující může se
stížností obrátit na orgán dohledu nebo státního dozoru.
n)
Smlouva je uzavírána v českém jazyce. Pokud vznikne pro potřebu
Kupujícího překlad textu smlouvy, platí, že v případě sporu o výklad
pojmů platí výklad smlouvy v českém jazyce.
o) Prodávající
je plátcem daně z přidané hodnoty.
p) ve věci ochrany a
zpracování osobních údajů se řídíme následujícími podmínkami
ochrany osobních údajů.
III. Smlouva
Postup pro vytvoření závazné on-line objednávky
1. Registrace zákazníka
Na základě registrace Kupujícího provedené na
webové stránce může Kupující přistupovat do svého uživatelského
rozhraní (dále jen „Uživatelský účet“). Ze svého uživatelského
rozhraní může Kupující provádět objednávání zboží. Bez vytvoření
Uživatelského účtu (registrace) není možné uskutečnit nákup.
Při registraci na webové stránce a při objednávání zboží je
Kupující povinen uvádět správně a pravdivě všechny údaje. Údaje
uvedené v Uživatelském účtu je Kupující při jakékoliv jejich změně
povinen aktualizovat. Údaje uvedené Kupujícím v Uživatelském účtu a při
objednávání zboží jsou Prodávajícím považovány za správné.
Přístup k Uživatelskému účtu je zabezpečen uživatelským jménem a
heslem, které slouží k opětovnému přihlášení k Uživatelskému účtu.
Všechny uložené údaje v profilu je možné kdykoliv upravit. Kupující je
povinen zachovávat mlčenlivost ohledně informací nezbytných k přístupu do
jeho Uživatelského účtu.
Kupující bude mít v Uživatelském
účtu přehled o provedených nákupech, jejich stavu a případně výši
zákaznického kreditu:
- sledování průběhu vyřizování objednávky
- náhled do seznamu všech vytvořených objednávek
- snadnější a rychlejší vytvoření online objednávky při dalším nákupu (není třeba vyplňovat veškeré kontaktní údaje)
- možnost opakování objednávky (není nutné znovu vyplňovat parametry)
- možnost udělení souhlasu se zasíláním slev, výhodných nabídek a obchodních sdělení
- stav zákaznického kreditu - pozn.: naspořený zákaznický kredit bude automaticky uplatněn u objednávek nad 300 Kč.
Kupující bere na vědomí, že Uživatelský účet nemusí být dostupný nepřetržitě, a to zejména s ohledem na nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení prodávajícího, popř. nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení třetích osob.
2. Nákupní košík
V detailním náhledu vybraného produktu je možné zvolit parametry, barevnou variantu, velikost, počet kusů atp. Klepnutím na tlačítko „Vložit do košíku“ se produkt automaticky vloží do Nákupního košíku. V Nákupním košíku je náhled na všechny vybrané produkty, včetně ceny za položku a „Mezisoučet“ ceny za nákup. Nákupní košík dále slouží k úpravě množství či úpravy parametrů vybraného zboží. Jednotlivé položky je možno ze seznamu jednoduše smazat klepnutím na tlačítko „X“. V této fázi je možno uplatnit i různé slevy pro nákup.
Z košíku je možné přejít k dalšímu nákupu klepnutím na tlačítko „Pokračovat v nákupu“ nebo je možné přejít k dalšímu kroku, k vytvoření objednávky, klepnutím na tlačítko „Pokračovat v objednávce“.
Objednávka služby "Výměna brýlových skel"
V případě objednávky výměny
brýlových skel do vlastní příp. starší brýlové obruby Prodávající
neodpovídá za bezvadnost brýlové obruby Kupujícího, a tudíž nepřebírá
odpovědnost za případné poškození brýlové obruby, ke kterému může
dojít při výměně skel. Kupující si je vědom toho, že brýlová obruba
má určitou životnost, která se odvíjí od kvality použitého materiálu,
stáří a zacházení s obrubou. Případné poškození brýlové obruby
Kupujícího e-shop kompenzuje výběrem obruby na cocky-optika.cz až do výše
2.500 Kč.
Kupující bere na vědomí, že v případě využití kódu
na zaslání brýlí zdarma prostřednictvím Zásilkovny jsou brýle
pojištěny na částku 750 Kč.
3. Doprava / Platba
Pro
úspěšné dokončení objednávky je potřeba zvolit preferovaný způsob
doručení zásilky a způsob platby. Po zvolení preferované Dopravy a Platby
se zobrazí „Celková cena“, která reflektuje všechny volby
Kupujícího.
Způsoby úhrady a možnosti doručení jsou
podrobněji popsány níže v sekci Možnosti úhrady a Doprava.
V této sekci si Kupující může zvolit Doplňkové služby:
1.
Prioritní odeslání - tato služba Kupujícímu zajistí, že bude jeho
požadavek zařazen na začátek fronty a bude vyřízen prioritně.
2.
Pojištění zásilky - tato služba Kupujícímu poskytne záruku, že v
případě ztráty či poškození zásilky cestou ke Kupujícímu
Prodávající nečeká na vrácení zásilky do provozovny, ale obratem pošle
novou objednávku (bude-li zboží skladem). Prodávajícímu postačí od
Kupujícího doložení nastalé situace telefonicky a formou e-mailu (např.
fotografie poškozené zásilky či potvrzení od dopravce atd.).
K
dalšímu kroku objednávky se přejde klepnutím na tlačítko „Pokračovat v
objednávce“.
4. Adresa
Pakliže se Kupující doposud
neregistroval, je vyzván k Registraci či Přihlášení (již stávajícího
zákazníka).
Systém poté z Uživatelského účtu vygeneruje
všechny potřebné údaje. V tomto kroku může Kupující nastavit
Doručovací adresu, nastavit Fakturační adresu, zadat poznámku do sekce
Ostatní info, Souhlas se zasíláním slev, výhodných nabídek a obchodních
sdělení a jako poslední potvrzení, že Četl obchodní podmínky a
souhlasím s nimi.
Posledním krokem je závazné odeslání
objednávky klepnutím na tlačítko „Odeslat objednávku“.
Tímto
momentem je mezi Kupujícím a Prodávajícím uzavřena kupní smlouva. Za
případné chyby při přenosu dat Prodávající nenese odpovědnost.
Následuje stránka "Potvrzení objednávky" s informacemi pro zaplacení
objednávky - dle preferované platby. V případech platby přes internet se
zobrazí pokyny k úhradě.
5. Potvrzení objednávky
Uzavření
kupní smlouvy Prodávající neprodleně potvrdí Kupujícímu informativním
emailem. Přílohou tohoto potvrzení je PDF soubor s aktuálním znění VOP
včetně Reklamačního řádu Prodávajícího. Vzniklou smlouvu (včetně
dohodnuté ceny) lze měnit nebo rušit pouze na základě dohody stran nebo na
základě zákonných důvodů.
Prodávající je vždy oprávněn,
v závislosti na charakteru objednávky (množství zboží, výše kupní ceny,
předpokládané náklady na dopravu), požádat Kupujícího o dodatečné
potvrzení objednávky (například písemně či telefonicky).
Daňový doklad (faktura) je vystavena bezprostředně před odesláním
zboží. Před odesláním objednávky fakturu Prodávající nevystavuje.
Kupující si může fakturu 2 týdny po nákupu kdykoli stáhnout ze svého
Uživatelského účtu. Elektronický doklad je v souladu se zákony ČR a je
plně dostačující pro daňovou evidenci i účetnictví.
Upozornění: V případě objednávky dioptrických brýlí,
je nutné uhradit plnou cenu objednávky předem.
6. Stornování objednávky
Kupující může bezplatně zrušit nebo změnit objednávku
až do okamžiku její expedice. Výjimkou jsou pouze brýle se zábrusem
brýlových čoček na přání Kupujícího - v tomto případě je storno
objednávky možné pouze do chvíle, než Kupující odešle úhradu za
objednávku brýlí. Požadavek na změnu nebo zrušení objednávky ze strany
Kupujícího musí být sdělen Prodávajícímu telefonicky nebo emailem.
Požadavek na změnu objednávky bude akceptován a vyřízen dle možností a
aktuálního stavu objednávky. Kupující bere na vědomí, že expedice
objednávky probíhá zpravidla týž den nebo následující den po vytvoření
objednávky Kupujícím, výjimkou jsou pouze brýle se zábrusem nebo zboží
na objednávku. Změny v objednávkách tedy nelze garantovat.
Vztahy a případné spory, které vzniknou na základě smlouvy, budou řešeny
výhradně podle práva České republiky a budou řešeny příslušnými soudy
České republiky.
Smlouva je uzavírána v českém jazyce. Pokud
vznikne pro potřebu Kupujícího překlad textu smlouvy, platí, že v
případě sporu o výklad pojmů platí výklad smlouvy v českém
jazyce.
IV. Způsob doručení a postup při nepřevzetí zboží
Zboží dodáváme prostřednictvím dopravních
společností GLS, Česká pošta, s. p., PPL CZ s.r.o., Zásilkovna s.r.o.
Veškeré společnosti umožňují platbu v hotovosti při převzetí zásilky,
pokud nevstoupí v platnost mimořádná opatření. V takovém případě je o
změně Kupující informován.
V případě, že zásilku z
nějakého důvodu nelze doručit na adresu příjemce, může být uskladněna
v místním logistickém centru (v budoucnu dojde k novému pokusu o doručení
/ zásilka může být přímo zde vyzvednuta příjemcem). Zákazník je
zodpovědný za to, že zásilku může převzít na jím uvedené adrese a je
povinen komunikovat s dopravní společností v případě, že bude
kontaktován z důvodu upřesnění informací týkajících se doručení.
Prodávající nenese odpovědnost za zpoždění způsobená dopravní
společností, dopravní situací, počasím či jinými mimořádnými
situacemi, které Prodejce nemůže ovlivnit. Jakmile Kupující obdrží
informační SMS / e-mail od dopravce, je zásilka Kupujícího u jiné
společnosti a v případě prodlení doručení musí Kupující kontaktovat
dopravní společnost sám, neboť Prodejce k tomuto úkonu není kompetentní.
Odhadované časy doručení jsou určeny na základě informací od našich
dopravců. Ve výjimečných případech může být zásilka doručena mimo
předpokládané časové rozmezí. Pro hladký průběh doručení vyplňte
kompletní adresu (název ulice, číslo domu, PSČ a město) a telefonní
číslo, aby vás mohl dopravce v případě nutnosti kontaktovat.
Možný je také osobní odběr ve výdejních místech Zásilkovny, České
pošty nebo v PPL ParcelShopech.
Pokud je zásilka poškozena, nebo
je porušen obal, který nasvědčuje o neoprávněném vniknutí do zásilky,
Kupující by neměl zásilku od dopravce převzít a situaci okamžitě řešit
s kurýrem sepsáním formuláře o poškození zásilky. V takovém případě
Kupující neprodleně informuje zákaznický servis o nastalé situaci. Zboží
dopravce automaticky vrátí Prodejci. Pakliže Kupující zboží přesto
převezme a nesepíše s dopravcem formulář o vzniklé situaci (poškození
zásilky) nebude na pozdější reklamaci dopravy brán zřetel. Nárok na
reklamaci zboží (z poškozené zásilky) nezaniká.
Ceny poštovného:
Ceny poštovného
Způsob dodání | Způsob úhrady | Cena | |
![]() | Doručení na adresu kurýrní službou Česká
pošta: Objednávky přijaté do 15:00 jsou doručovány následující pracovní den.** | Platba předem Dobírka | 69 Kč 99 Kč |
![]() | Doručení na adresu kurýrní službou PPL: Objednávky přijaté do 16:00 jsou doručovány následující pracovní den.** | Platba předem Dobírka Objednávky nad 1200 Kč |
69 Kč 99 Kč ZDARMA* |
| Doručení
na adresu kurýrní službou GLS: Objednávky přijaté do 14:00 jsou doručovány následující pracovní den.** | Platba předem Dobírka | 95 Kč 125 Kč |
![]() | Osobní převzetí - Zásilkovna.cz: Výdejní místa po celé ČR Zobrazit všechna výdejní místa | Platba předem Hotovost |
29 Kč 59 Kč |
![]() | Osobní převzetí - PPL: Výdejní místa po celé ČR Zobrazit všechna výdejní místa | Platba předem | ZDARMA* |
![]() | Osobní převzetí - Balíkovna: Výdejní místa po celé ČR Zobrazit všechna výdejní místa | Platba předem | 49 Kč |
- *Poštovné zdarma platí jen pro platby předem.
- **Objednané zboží musí být skladem. Zásilka je odeslána po připsání platby na náš účet. Při platbě bankovním převodem může dojít k prodloužení doby odeslání o 1-2 dny.
- Česká pošta garantuje doručení zásilky v následující pracovní den po její expedici z našeho skladu. Přesný čas dodání však není možné předem přesně stanovit.
- O skladovosti a termínu dodání vás vždy informujeme po vyplnění parametrů kontaktních čoček v objednávkovém formuláři před potvrzením objednávky.
- Neskladové zboží je expedováno zpravidla 4. - 6. pracovní den ode přijetí objednávky. V případě některých speciálních výrobků (např. dioptrické barevné a torické kontaktní čočky) nebo u neobvyklých dioptrických hodnot může ve výjimečných případech dojít ke zpožděnému dodání.
- zapnout bluetooth a lokalizátor
(poloha GPS)
- otevřít aplikaci “Zásilkovna”
- aplikace se automaticky spáruje se Z-BOXem
- na detailu
zásilky v aplikaci se zobrazí možnost “OTEVŘÍT”
- po stisknutí tlačítka “OTEVŘÍT” se otevřou dvířka se zásilkou
- zákazníkem (Kupujícím) podepsané čestné prohlášení, že zásilku neobdržel
- potvrzení od dopravce, že
došlo k pochybení z jeho strany.
- Slevy se odpočítávají ze základních katalogových cen
- Slevy nelze vzájemně sčítat
- Slevy nelze uznat zpětně
- Prodávající si vyhrazuje právo změny výše slevy v případě chybné kalkulace slevy v objednávkovém systému. Případnou změnu výše slevy musí Prodávající sdělit Kupujícímu ještě před vyřízením objednávky Kupujícího.
- odstranění vady dodáním nové věci bez vady, nebo dodáním chybějící věci
- bezplatné odstranění vady opravou
- přiměřenou slevu z kupní ceny
- vrácení kupní ceny na základě odstoupení od smlouvy.
Cena, přepravné, platba
Spotřebitel platí cenu uvedenou v okamžiku podání závazné objednávky. Cena je vždy konečná, včetně příslušné sazby DPH. Ceny za dopravu závisí na zvoleném způsobu dopravy a platby a jsou součástí objednávkového formuláře, tudíž známy zákazníkovy před odesláním finální objednávky.Balné neúčtujeme. Akční nabídky a ceny jsou platné po celou dobu jejich zobrazení na stránkách www.cocky-optika.cz
V
případě platby předem bankovním převodem odesíláme zboží až po
připsání částky na náš bankovní účet. Platební instrukce obdržíte
emailem po potvrzení objednávky. Pro urychlení expedice zašlete bankou
vygenerované potvrzení o zadání platby v grafickém formátu nebo v PDF na
info@cocky-optika.cz.
Textové konfirmace uznáváme jen pokud jsou na výše uvedený email odeslány
přímo Vaším bankovním ústavem.
Dárkový poukaz (dále
jen „Poukaz“) vystavený Prodávajícím má hodnotu částky, která je na
poukazu uvedena. Poukaz je v elektronické podobě ve formátu PDF, který
Kupující obdrží e-mailem po připsání platby na účet Prodávajícího.
Každý Poukaz má unikátní kód, je časově omezen a lze ho uplatnit pouze v
e-shopu Čočky-optika.cz. Poukaz není možné vyměnit za peníze. Nevyužitý
Poukaz není možné vyměnit za jiný, nebo ho kompenzovat jiným způsobem. V
případě storna, reklamace či odstoupení od kupní smlouvy objednávky
hrazené Poukazem je částka hrazená Poukazem vrácena formou kreditu na
zákaznický účet Kupujícího, který poukaz uplatnil.
Upozornění:
Poukaz je možné uhradit pouze bezhotovostní transakcí.
Poukaz není
možné uhradit dobírkou ani formou zákaznického kreditu .
Možnosti dopravy:
1. PPL a PPL Parcel Shop
PPL obvykle doručuje zásilky objednané do 17.00 hod. následující pracovní den od převzetí od Prodávajícího.Po expedici zásilky je na e-mailovou adresu Kupujícího zaslané číslo zásilky, pod kterým lze zásilku dohledat na stránkách PPL www.pplbalik.cz.
PPL doručuje zásilku na adresu uvedenou Kupujícím. V den doručení obdrží Kupující na telefonní číslo, uvedené v objednávce, SMS zprávu s detaily o doručení zásilky.
V případě, že je adresát (Kupující) nezastižen na uvedené adrese, je zásilka uložena na PPL Parcel Shop a adresát (Kupující) je o stavu zásilky informován.
Zásilka zůstává na Parcel Shopu k vyzvednutí po dobu 7 dnů.
Pokud nastane situace, kdy Kupující zásilku vůbec nepřevezme, je zásilka vrácena Prodávajícímu.
U zásilek placených předem (platba kartou online, bankovní převod, PayPal…) jsou peníze vráceny zpět Kupujícímu viz možnosti úhrady.
2. GLS
GLS obvykle doručuje zásilky objednané do 17.00 hod. následující pracovní den 1-2 dnů od převzetí od Prodávajícího.Po expedici zásilky je na e-mailovou adresu Kupujícího zaslané číslo zásilky, pod kterým lze zásilku dohledat na stránkách GLS www.gls-group.com/.
GLS doručuje zásilku na adresu uvedenou Kupujícím. V den doručení obdrží Kupující na telefonní číslo, uvedené v objednávce, SMS zprávu s detaily o doručení zásilky.
V případě, že je adresát (Kupující) nezastižen na uvedené adrese, snaží se GLS navázat komunikaci a domluvit vhodnou alternativu předání ještě ten den. Adresát (Kupující) může zvolit uložení zásilky na nejbližším GLS ParcelShopu. Po uložení zásilky je příjemci poslána potvrzující sms s adresou ParcelShopu. V případě, že zásilku nelze doručit na doručovací adresu, zanechá řidič oznámení o zásilce (v poštovní schránce nebo vylepením na dveře). Pakliže se nepodaří zásilku doručit ani na 3. pokus, je zásilka vrácena odesílateli (Prodávajícímu).
U zásilek placených předem (platba kartou online, bankovní převod, PayPal…) jsou peníze vráceny zpět Kupujícímu viz možnosti úhrady.
3. Česká pošta
Česká pošta obvykle doručuje zásilky objednané do 15:00 hod. následující pracovní den. Po expedici zásilky je na e-mailovou adresu Kupujícího zaslané identifikační číslo zásilky, pod kterým lze zásilku dohledat na stránkách České pošty.Česká pošta – balík do ruky:
Jedná se o doručení zásilky na adresu uvedenou Kupujícím. V případě, že je adresát (Kupující) nezastižen, je zásilka uložena na pobočce dané pošty.
Jakmile je zásilka připravena k vyzvednutí na pobočce České pošty, obdrží Kupující SMS nebo e-mail s kódem pro vyzvednutí. Při vyzvednutí zásilky není nutné prokazovat totožnost. Stačí předložit kód pro vyzvednutí, který adresát (Kupující) nalezne v SMS nebo e-mailovém avízu. Zásilku tak může vyzvednout i třetí osoba.
Jestliže je Kupující nezastižen doručovatelem České pošty, zůstane zásilka na dodací poště uložena po dobu 7 dnů.
Pokud nastane situace, kdy Kupující zásilku vůbec nepřevezme, je zásilka vrácena Prodávajícímu. U nedoručených zásilek placených předem (platba kartou online, bankovní převod, PayPal…) jsou peníze vráceny zpět Kupujícímu viz. možnosti úhrady.
Česká pošta – balíkovna:
Jedná se o doručení zásilky na pobočku České pošty. Během volby tohoto způsobu doručení Kupující zvolí PSČ preferované pošty. Poté se objeví hláška „Cílová pošta byla úspěšně zvolena“, která potvrdí volbu Kupujícího.
Jakmile je zásilka připravena k vyzvednutí, obdrží Kupující SMS nebo e-mail s kódem. Při vyzvednutí zásilky není nutné prokazovat totožnost. Stačí předložit kód pro vyzvednutí, který adresát (Kupující) nalezne v SMS nebo e-mailovém avízu. Zásilku tak může vyzvednout i třetí osoba.
Zásilku je možné na dodací poště vyzvednout po dobu 7 dnů.
Pokud nastane situace, kdy Kupující zásilku vůbec nepřevezme, je zásilka vrácena Prodávajícímu. U nedoručených zásilek placených předem (platba kartou online, bankovní převod, PayPal…) jsou peníze vráceny zpět Kupujícímu viz. možnosti úhrady.
4. Zásilkovna - Osobní odběr
a) Výdejní místo - Zásilkovna:Doručení na Kupujícím preferované výdejní místo Zásilkovny. Během volby tohoto způsobu doručení Kupující zvolí preferované výdejní místo Zásilkovny. Poté se objeví detail adresy a otevírací doba výdejního místa. Výdejní místo Kupující potvrdí tlačítkem „vyzvednout zde“.
O doručení zásilky na zvolené výdejní místo Zásilkovny Kupujícího informuje SMS, která společně s číslem zásilky obsahuje ověřovací kód, na jehož základě bude zásilka vydána. Zásilku může vyzvednout i třetí osoba.
Zásilka je na výdejním místě uložena po dobu 5 pracovních dnů. Zásilkovna umožňuje Kupujícímu prodloužení doby vyzvednutí v sekci sledování zásilky na webové stránce www.zasilkovna.cz nebo v mobilní aplikaci.
Pokud nastane situace, kdy Kupující zásilku vůbec nepřevezme, je zásilka vrácena Prodávajícímu. U nedoručených zásilek placených předem (platba kartou online, bankovní převod, PayPal…) jsou peníze vráceny zpět Kupujícímu viz. možnosti úhrady.
b) Z-BOX - Zásilkovna:
POZOR - pro tuto formu doručení je nutné mít nainstalovanou mobilní aplikaci “Zásilkovna” a zapnuté bluetooth, které jsou pro vyzvednutí zásilky nezbytné. V případě dobírky je nutné ji uhradit před vyzvednutím v mobilní aplikaci.
Během volby tohoto způsobu doručení Kupující zvolí preferované výdejní místo Z-BOX - Zásilkovna. Poté se objeví detail adresy a všechny potřebné informace. Výdejní místo Kupující potvrdí tlačítkem „vyzvednout zde“.
O doručení zásilky na zvolené výdejní místo Zásilkovny Kupujícího informuje SMS, která obsahuje číslo zásilky.
Postup vyzvednutí zásilky v Z-Boxu:
Kupujícího
Zásilka je na výdejním místě
uložena po dobu 2 dnů. Zásilkovna umožňuje Kupujícímu prodloužení doby
vyzvednutí v sekci sledování zásilky na webové stránce www.zasilkovna.cz nebo v mobilní aplikaci o
1 den.
Pozn.: V případě, že je kapacita Z-BOXu naplněna, nebo je
zásilka příliš velká, přesměruje dopravce zásilku na nejbližší
výdejní místo.
Pokud nastane situace, kdy Kupující zásilku vůbec
nepřevezme, je zásilka vrácena Prodávajícímu. U nedoručených zásilek
placených předem (platba kartou online, bankovní převod, PayPal…) jsou
peníze vráceny zpět Kupujícímu viz. možnosti úhrady.
Možnosti úhrady:
a) Dobírka
Jedná se o
jedinou formu úhrady, která je zpoplatněna. V případě platby na dobírku
je kupní cena splatná při převzetí zboží. Kupující platbu uhradí při
převzetí zboží. Zásilku Kupující uhradí kurýrovi vybrané dopravní
společnosti nebo na pobočce odběrného místa.
Podle zákona o
evidenci tržeb je Prodávající povinen vystavit Kupujícímu účtenku.
Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně online; v
případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin. Účtenka je k
dispozici v přehledu objednávek v zákaznickém účtu.
V
případě nepřevzetí zásilky je zásilka vrácena Prodejci a Kupující nic
neplatí.
b) Platba předem – bankovní převod
V případě
platby převodem je nutné objednávku před expedicí uhradit. Platbu
Kupující odešle na bankovní účet Prodejce 2531670109/2600, vedený u
společnosti Citibank s variabilním symbolem (VS), což je vždy číslo
objednávky Kupujícího. Před odesláním platby by si měl Kupující
pečlivě zkontrolovat zadané údaje, Kupující tak předejde komplikacím s
vyřízením objednávky.
V případě zahraniční platby na IBAN:
CZ8626000000002531670109, BIC: CITICZPX s podmínkou SHA.
Objednané zboží hrazené převodem Prodejce expeduje po připsání platby na
výše uvedený účet.
V případě bezhotovostní platby je kupní cena
splatná do 6 dnů od uzavření kupní smlouvy.
V případě
nepřevzetí zásilky je zásilka vrácena Prodejci. Prodejce objednávku
Kupujícího vystornuje a zadá příkaz k vrácení peněz na účet, ze
kterého byla objednávka Kupujícím uhrazena.
c) Platba předem – kartou online
Nejrychlejší způsob, jak zaplatit nákup.
Bezprostředně po potvrzení objednávky tlačítkem „Odeslat objednávku“,
se otevře platební brána k úhradě kartou standardu 3D secure VISA/MC, kde
je Kupující vyzván k úhradě. Platební údaje Kupující zadává na
zabezpečené stránce e-shopu. Přenos dat z počítače Kupujícího je
zabezpečen šifrovacím algoritmem. Systém Kupujícího požádá o zadání
následujících údajů:
- číslo platební karty
- datum
ukončení platnosti karty
- CVV2/CVC2 – poslední trojčíslí
předtištěné na podpisovém proužku karty
Na platební bráně
můžete zaplatit prostřednictvím karet MasterCard, Maestro, VISA, VISA
Electron a karta Kupujícího musí mít povoleny platby na internetu.
Zprostředkovatel platby (platební brána) předá informaci o platbě bance
Kupujícího, která kartu vystavila.
V momentě potvrzení platby je tedy
Kupující přesměrován do webového rozhraní banky, která platební kartu
vydala. Na stránce jsou údaje o probíhající platbě, která čeká na
potvrzení SMS kódem či potvrzení v mobilní aplikaci banky. V obou
případech je nutné mít u sebe mobilní telefon s telefonním číslem,
které má Kupující vedené v bance právě pro tyto účely.
Banka
platbu schválí nebo zamítne. Výsledek banka předá zprostředkovateli,
který ji předá obchodníkovi. Celý proces se odehraje v řádu několika
sekund.
V případě, že bude platba zamítnuta, musí Kupující
kontaktovat svou banku.
V případě nepřevzetí zásilky uhrazené
kartou online je zásilka vrácena Prodejci. Prodejce objednávku Kupujícího
vystornuje a zadá příkaz k vrácení peněz na účet, ze kterého byla
objednávka Kupujícím uhrazena.
d) Platba předem – rychlý převod
Rychlý převod probíhá pomocí ePlatby (platební tlačítko).
Tuto možnost může kupující využít ve vybraných bankách.
Při
volbě platby rychlým převodem tzv. ePlatbou je Kupující po odeslání
objednávky přesměrován na webové rozhraní internetového bankovnictví
zvolené banky. Kupující prostřednictvím internet bankingu odešle platbu a
Prodávající expeduje zboží ihned po přijetí potvrzení o úhradě za
zboží. Převody peněz jsou uskutečňovány prostřednictvím účtu
společnosti ComGate Payments, a.s. Citlivé vstupní údaje, které kupující
zadává do systému internetového bankovnictví, jsou chráněny platebními
branami bank a nedostávají se do prostředí třetích stran. Zpracovatelé
plateb vidí pouze informace o transakci, které jim banka s odeslanou
transakcí sdělí.
V případě nepřevzetí zásilky uhrazené
rychlým převodem je zásilka vrácena Prodejci. Prodejce objednávku
Kupujícího vystornuje a zadá příkaz k vrácení peněz na účet, ze
kterého byla objednávka Kupujícím uhrazena.
e) Platba předem – PayPal
PayPal je internetový platební systém, který umožňuje platit
na internetu nebo posílat peníze mezi uživateli služby. K úhradě zboží
touto platební metodou je nutné mít účet PayPal, do kterého se uživatel
přihlašuje podobně jako do internetového bankovnictví.
Pokud
zvolí Kupující tuto platební metodu, svou platbu za zboží potvrzuje
přihlašovacími údaji PayPal účtu. Placením pomocí online brány PayPal
budou peníze ihned převedeny na účet Prodávajícího.
V
případě nepřevzetí zásilky uhrazené přes PayPal je zásilka vrácena
Prodejci. Prodejce objednávku Kupujícího vystornuje a kontaktuje
Kupujícího. Peníze jsou vráceny zpět na PayPal účet.
f) Platba předem - Google Pay
Google Pay je internetový platební systém
propojený s Google účtem, který umožňuje platit pomocí mobilního
telefonu. K úhradě zboží touto platební metodou je nutné mít Google
účet a zprovozněnou mobilní aplikaci Google Pay. Při zprovoznění aplikace
je k danému Google účtu nastavena platební karta.
Pokud zvolí
Kupující tuto platební metodu, svou platbu za zboží potvrzuje v mobilní
aplikaci. Placením pomocí online brány Google Pay budou peníze ihned
převedeny na účet Prodávajícího.
V případě nepřevzetí
zásilky uhrazené přes Google Pay je zásilka vrácena Prodejci. Prodejce
objednávku Kupujícího vystornuje a kontaktuje Kupujícího. Peníze jsou
vráceny zpět na účet, ke kterému je platební karta vázaná.
g) Platba předem - Apple Pay
Apple Pay je internetový platební systém
propojený s účtem Apple. K úhradě zboží touto platební metodou je nutné
mít Apple zařízení se zprovozněnou aplikaci Apple Pay. Při zprovoznění
aplikace je k danému Apple účtu nastavena platební karta.
Pokud
zvolí Kupující tuto platební metodu, svou platbu za zboží potvrzuje v
aplikaci. Placením pomocí online brány ApplePay budou peníze ihned
převedeny na účet Prodávajícího.
V případě nepřevzetí
zásilky uhrazené přes Apple Pay je zásilka vrácena Prodejci. Prodejce
objednávku Kupujícího vystornuje a kontaktuje Kupujícího. Peníze jsou
vráceny zpět na účet, ke kterému je platební karta vázaná.
h) Platba dárkovým poukazem
Platba dárkovým poukazem je možná pouze
Poukazem zakoupeným v e-shopu čočky-optika.cz. Každý Poukaz má unikátní
kód a je časově omezený. Při volbě platby Poukazem Kupující musí při
zadávání objednávky uvést do pole „Slevový kód“ v sekci „Košík“
unikátní kód z Poukazu. Poukaz je možné uplatnit pouze při jednorázovém
nákupu, a to v jeho plné výši. V případě, že hodnota nákupu převyšuje
hodnotu Poukazu, Kupující uhradí pouze rozdíl. Platba doplatku se řídí
dle podmínek pro danou transakci viz Možnosti úhrady. Poukazem je možné
zaplatit jakékoli zboží nebo službu, kterou e-shop nabízí.
V
případě nepřevzetí zásilky hrazené Poukazem je zásilka vrácena
Prodejci. Prodejce objednávku Kupujícího vystornuje a částka za nákup je
vrácena zpět. Částka ve výši Poukazu se v tomto případě vrací na
zákaznický účet Kupujícího formou kreditu. V případě, že nákup byl
hrazený Poukazem i finančními prostředky (doplatek), může Kupující
rozhodnout, jakou formou chce doplatek vrátit (na bankovní účet Kupujícího
nebo rovněž formou kreditu na zákaznický účet).
Doručování neskladového zboží:
Může
nastat situace, kdy se výrobce potýká s provozními komplikacemi a
zásobování našeho skladu není zcela pokryto. Doba doručení vždy přímo
závisí na podmínkách našich dodavatelů a může trvat i několik týdnů.
Mezi neskladové zboží patří i kontaktní čočky na objednání, čočky s
velmi neobvyklými dioptrickými parametry atp., které nemáme fyzicky skladem.
Časový údaj o odeslání zboží je orientačního charakteru a vychází z
dat z posledního období. Tento údaj uvádí předpokládaný termín expedice
zboží z našeho skladu a je součástí tabulky, kde Kupující zadává
dioptrické parametry.
Náhled údaje o odeslání
zboží:
Na případné zpoždění odeslání zásilky bude Kupující
upozorněn v nákupním košíku, a následně v e-mailu potvrzujícím
objednávku Kupujícího. Pokud není skladem pouze část objednávky, obdrží
zákazník po potvrzení objednávky rovněž upozornění a objednávka bude
Kupujícímu odeslána až ve chvíli, kdy bude veškeré objednané zboží
kompletní (všechny části objednávky budou skladem).
Reklamace doručení zásilky:
V případě,
kdy je zásilka prohlášena za ztracenou nebo chybně doručenou,
Prodávající přistupuje k reklamaci doručení u dané dopravní
společnosti. Pro zahájení reklamačního řízení je potřeba:
Jakmile je
reklamační řízení zahájeno, Prodávající vyexpeduje novou zásilku, nebo
vrátí peníze za původní objednávku (podle preference Kupujícího). Není
možné vrátit peníze nebo odeslat novou zásilku, pokud je původní zásilka
v přepravě, nebo dokud není dopravcem oficiálně prohlášena za ztracenou.
Upozorňujeme, že přepravní společnosti mají různá pravidla,
kterými se řídí reklamace (např. si mohou nárokovat až 21 dní na
prošetření a potvrzení ztráty).
V. Údaje o cenách zboží
Prodávající si vyhrazuje právo na opravu ceny zboží
před odesláním zboží, zjistí-li, že bylo zboží nabízeno za chybnou
cenu. V takovém případě musí zákazníka o správné ceně informovat a ten
musí s úpravou ceny souhlasit. V opačném případě nedojde k uzavření
kupní smlouvy a objednávka bude Prodávajícím stornována.
Ceny
jsou prezentovány včetně všech daní (např. DPH) a poplatků, kromě
nákladů na doručení zboží. Ceny jsou vyhlášeny na dobu neurčitou.
Podmínky pro uplatnění slevy:
Pro zákazníky, kteří přichází na produkty proklikem ze serveru Heureka.cz, Zbozi.cz, Hledejceny.cz, Pricemania.cz, Cenovyradce.cz, Muj-nakup.cz, Shopy.cz, Direto.cz, Srovname.cz, Srovnanicen.cz, Seznamzbozi.cz, Nejlepsiceny.cz, Zaza.cz nebo Hyperzbozi.cz můžeme poskytnout na každý takto navštívený produkt speciální slevu. Sleva se liší dle období.
Společně s kupní cenou je Kupující povinen zaplatit Prodávajícímu také náklady spojené s dodáním zboží ve smluvené výši. Zákazníkovi je účtována částka, která se objeví na stránkách vytváření objednávky v okamžiku jejího odeslání. Tato částka představuje vždy konečnou cenu včetně příslušné sazby DPH a účtované dopravy.
U objednávek nad 1 200 Kč (po odečtení slev), které jsou placeny předem, je u vybraných dopravců za dopravu účtována nulová částka – v takovém případě je tedy doprava zcela ZDARMA (pouze v rámci České republiky). Poštovné zdarma se nevztahuje při platbě na dobírku. Balné není účtováno. Akční nabídky a ceny jsou platné po celou dobu jejich zobrazení na stránkách www.cocky-optika.cz.
Informace o přijímaných způsobech platby jsou uvedeny v sekci Možnosti úhrady. Prodávající nepožaduje žádné poplatky v závislosti na způsobu platby, vyjma doběrečného (dobírky).
V případě platby v hotovosti na dobírku je kupní cena splatná při převzetí zboží. V případě bezhotovostní platby je kupní cena splatná do 6 dnů od uzavření kupní smlouvy.
V případě bezhotovostní platby je Kupující povinen uhradit kupní cenu zboží společně s uvedením variabilního symbolu platby. V případě bezhotovostní platby je závazek Kupujícího uhradit kupní cenu splněn okamžikem připsání příslušné částky na účet Prodávajícího. Podrobné informace o tom, jak probíhají jednotlivé formy úhrady, je uvedeno v sekci Možnosti úhrady .
Pro urychlení expedice může kupující zaslat bankou vygenerované potvrzení o zadání platby v grafickém formátu nebo v PDF na info@cocky-optika.cz. Textové konfirmace uznáváme jen, pokud jsou na výše uvedený email odeslány přímo bankovním ústavem.
Prodávající je oprávněn, zejména v případě, že ze strany Kupujícího nedojde k dodatečnému potvrzení objednávky, požadovat uhrazení celé kupní ceny ještě před odesláním zboží Kupujícímu. Ustanovení § 2119 odst. 1 občanského zákoníku se nepoužije.
Kupující má během vytváření objednávky možnost prostřednictvím vyplnění interaktivního pole „Ostatní info“ požádat Prodávajícího o zaslání originálu daňového dokladu opatřeného razítkem a podpisem. V případě neuvedení této žádosti bere kupující na vědomí, že obdrží pouze kopii daňového dokladu. Originál faktury je možné na požádání Kupujícího kdykoli dodatečně zaslat.
Dárkový poukaz (dále jen „Poukaz“) vystavený Prodávajícím má hodnotu částky, která je na poukazu uvedena. Poukaz je v elektronické podobě ve formátu PDF, který Kupující obdrží e-mailem po připsání platby na účet Prodávajícího. Každý Poukaz má unikátní kód, je časově omezen a lze ho uplatnit pouze v e-shopu cocky-optika.cz. Poukaz není možné vyměnit za peníze. Nevyužitý Poukaz není možné vyměnit za jiný, nebo ho kompenzovat jiným způsobem. V případě storna, reklamace či odstoupení od kupní smlouvy objednávky hrazené Poukazem je částka hrazená Poukazem vrácena formou kreditu na zákaznický účet Kupujícího, který poukaz uplatnil.
Upozornění:
Poukaz je možné uhradit pouze bezhotovostní transakcí.
Poukaz není možné uhradit dobírkou ani formou zákaznického kreditu.
VI. Odstoupení od kupní smlouvy
Založit požadavek v Zákaznickém účtuKupující může odstoupit od smlouvy do 30 dnů od
převzetí zboží nebo poslední části dodávky, a to bez ohledu na způsob
převzetí zboží či provedení platby. Uvedená lhůta je určena k tomu, aby
se Kupující v přiměřeném rozsahu seznámil s povahou, vlastnostmi a
funkčností zboží.
Kupující je oprávněn od smlouvy odstoupit
i kdykoliv před dodáním zboží.
Požadavek “Odstoupení od
smlouvy” Kupující Prodávajícímu zašle nebo předá ve 30denní lhůtě.
Kupující nemusí uvádět důvod, pro který od smlouvy odstupuje. Pro
usnadnění komunikace je vhodné v odstoupení uvést číslo faktury
(smlouvy/prodejního dokladu), datum nákupu, bankovní spojení a zvolený
způsob vrácení zboží.
V případě odstoupení od smlouvy platí
dopravu zpět k Prodávajícímu Kupující i v případě, kdy zboží nelze
odeslat běžnou poštovní cestou.
Kupující může při
odstoupení od smlouvy využít služby “Zpětného odběru”, který
umožňuje společnost Zásilkovna. V takovém případě Kupující přinese
zásilku na preferované místo Zásilkovny a při podání uvede unikátní
podací kód, číslo objednávky, jméno e-shopu a jméno odesílatele
(Kupujícího).
Prodávající je povinen Kupujícímu vrátit
částku plně odpovídající ceně zboží a zaplaceným nákladům na jeho
dodání do 14 dnů od odstoupení od smlouvy, a to stejným způsobem, jakým
platbu od Kupujícího přijal. Nabízí-li Prodávající v rámci určitého
způsobu dodání zboží několik možností, je povinen Kupujícímu nahradit
nejlevnější z nich. Nejpozději ve stejné lhůtě je kupující povinen
Prodávajícímu zaslat nebo předat zakoupené zboží. Zboží by mělo být
vráceno (ne na dobírku) Prodávajícímu kompletní a v původním obalu.
Prodávající není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky
Kupujícímu dříve, než mu Kupující zboží předá nebo prokáže, že
zboží prodávajícímu odeslal. Kupující je povinen ponechat si doklad o
podání zásilky do ukončení požadavku “Odstoupení od smlouvy”.
Pokud Kupující sníží hodnotu zboží, má Prodávající nárok
ponížit vrácenou kupní cenu.
Výjimky: Právo na odstoupení od
smlouvy nelze uplatnit u smluv na dodávku zboží upraveného podle přání
Kupujícího nebo pro jeho osobu. U zboží, které bylo nenávratně smíseno s
jiným zbožím, nebo vyňato z uzavřeného obalu, a z hygienických důvodů
je nelze vrátit.
Prodávající je oprávněn od smlouvy odstoupit
kdykoliv před dodáním zboží, pokud není objektivně schopen z důvodů na
straně třetích osob dodat Kupujícímu zboží ve lhůtě přiměřené
okolnostem a/nebo pokud vyjde najevo, že Kupující porušil již dříve
uzavřenou smlouvu s Prodávajícím.
Prodávající zároveň
Kupujícího upozorňuje, že smlouva není uzavřena, pokud jsou zde
oprávněné pochybnosti o skutečné identitě Kupujícího nebo v případě
zjevných chyb uvedených v informacích o zboží nebo ceně.
Doplňující informace
1. V případě kontaktních čoček nesmí být porušen žádný obalový materiál, ve kterém jsou čočky uloženy. Krabička musí být v takovém stavu, v jakém ji Kupující přijal. Náklady vrácení zboží nese Kupující.2. V případě brýlí musí mít brýle všechny visačky, ochranné fólie, případně hadřík na brýle i pouzdro, ve kterých brýle přišly. Brýle i pouzdro musí být v takovém stavu, v jakém je Kupující přijal i se všemi komponenty.
3. Odstoupení od smlouvy dioptrických brýlí a dioptrických brýlí na míru:
a) Brýlové obruby s demo skly
Brýlové obruby s provizorními tzv. demo skly lze vrátit pouze v kompletním a nepoškozeném stavu. Dané brýlové obruby musí být vrácené v nepoškozeném originálním obalu, včetně visaček, nálepek, hadříku na brýle atp.
b) Brýlové obruby se zabroušenými skly
Kupující bere na vědomí, že dle ustanovení § 1837 občanského zákoníku, nelze mimo jiné odstoupit od kupní smlouvy o dodávce zboží, které bylo upraveno podle přání Kupujícího nebo pro jeho osobu. Z tohoto důvodu právo na odstoupení od smlouvy nelze uplatnit na kompletní brýle, ale pouze na obruby. Na zabroušená skla na míru se odstoupení od smlouvy nevztahuje.
4. V případě odstoupení od kupní smlouvy objednávky hrazené Poukazem je částka hrazená Poukazem vrácena formou kreditu na zákaznický účet Kupujícího, který Poukaz uplatnil.
V případě, že nákup byl hrazený Poukazem i finančními prostředky (doplatek), může Kupující rozhodnout, jakou formou chce doplatek vrátit (na bankovní účet Kupujícího nebo rovněž formou kreditu na zákaznický účet).
VII. Práva a povinnosti z vadného plnění - reklamace
Práva a povinnosti smluvních stran ohledně práv
z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými právními
předpisy (zejména ustanoveními § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2161
až 2174 občanského zákoníku).
Pokud má převzaté zboží
nedostatky (např. nemá sjednané nebo oprávněně očekávané vlastnosti,
nehodí se k obvyklému nebo sjednanému účelu, není kompletní, neodpovídá
jeho množství, míra, hmotnost, nebo jakost neodpovídá jiným zákonným,
smluvním nebo i předsmluvním parametrům), jedná se o vady zboží, za
které Prodávající odpovídá.
Kupující může u
Prodávajícího uplatnit nejpozději do dvou let od převzetí zboží podle
svého požadavku nárok na bezplatné odstranění vady nebo na přiměřenou
slevu z ceny. Není-li to povaze vady neúměrné (zejména nelze-li vadu
odstranit bez zbytečného odkladu), lze uplatnit požadavek na dodání nové
věci bez vad nebo nové součásti bez vad, týká-li se vada pouze této
součásti.
Není-li oprava nebo výměna zboží možná, na
základě odstoupení od smlouvy může Kupující požadovat vrácení kupní
ceny v plné výši.
Během dvanácti měsíců od převzetí
zboží se předpokládá, že vada zboží existovala již při převzetí
zboží.
Prodávající není povinen nároku Kupujícího vyhovět,
pokud prokáže, že Kupující před převzetím o vadě zboží věděl nebo
ji sám způsobil.
Kupující sdělí Prodávajícímu, jaké právo
si zvolil, při oznámení vady, nebo bez zbytečného odkladu po oznámení
vady. Provedenou volbu nemůže Kupující změnit bez souhlasu
Prodávajícího; to neplatí, žádal-li kupující opravu vady, která se
ukáže jako neopravitelná.
Zákonná práva z vad
Prodávající
odpovídá za vady vzniklé po převzetí zboží v 24 měsíční záruční
době nebo v době použitelnosti uvedené na obalu zboží nebo v připojeném
návodu.
V této lhůtě může Kupující uplatnit reklamaci a
podle své volby požadovat u vady, která znamená podstatné porušení
smlouvy (bez ohledu na to, jde-li o vadu odstranitelnou či
neodstranitelnou):
U vady, která znamená nepodstatné porušení smlouvy (bez ohledu na to, jde-li o vadu odstranitelnou či neodstranitelnou), má Kupující nárok na odstranění vady, a nebo přiměřenou slevu z kupní ceny.
Vyskytla-li se odstranitelná vada po opravě opakovaně (třetí reklamace pro stejnou závadu nebo čtvrtá pro odlišné závady) nebo má zboží větší počet vad (nejméně tři vady současně), může kupující uplatnit právo na slevu z kupní ceny, výměnu zboží nebo odstoupit od smlouvy.
Prodávající neodpovídá za vady vzniklé v důsledku běžného opotřebení nebo nedodržení návodu k použití.
Reklamační řád
Zákazník
může kontaktovat zákaznický servis na telefonním čísle +420 226 292 892 nebo e-mailem info@cocky-optika.cz.
Zákaznický servis vždy poradí Kupujícímu, jak správně při reklamaci
postupovat.
Telefonický kontakt před zahájením reklamačního
řízení mnohdy předejde řadě nedorozumění.
Založení
reklamace je nejjednodušší v zákaznickém účtu.
Stačí v sekci
REKLAMACE založit nový požadavek.
Jak při reklamaci postupovat?
1. Kupující založí novou reklamaci v zákaznickém účtu v sekci “Reklamace” nebo na info stránce věnované reklamaci a vrácení zboží.
2. Jakmile Kupující stiskne tlačítko “Založit novou reklamaci”, rozbalí se stránka se všemi objednávkami. Ze seznamu uskutečněných objednávek Kupující vyhledá požadovanou objednávku a označí produkt, u kterého chce zahájit reklamační řízení. Stisknutím tlačítka “Vytvořit reklamaci”.
3. U vybraného
produktu Kupující definuje potřebné informace. Zvolí “Důvod reklamace”
a “Preferované řešení”. Pole “Číslo bankovního účtu” a
“IBAN” Kupující vyplní pouze v případě, že jsou tyto informace k
dokončení reklamace nezbytné. Pole “Vaše poznámka” slouží k
upřesnění popisu závady. Na konci požadavku je možné přiložit i soubor
(fotografie či video). Jakmile bude mít Kupující vyplněné potřebné
údaje, odešle požadavek stisknutím tlačítka “Odeslat”.
Zobrazí
se informační hláška potvrzující přijetí reklamace a vygeneruje se
automatický e-mail o přijaté reklamaci s instrukcemi, jak správně
postupovat při odesílání reklamovaného zboží.
POZOR: Produktové fotografie balení kontaktních
čoček na webu čočky-optika.cz jsou určené k ilustraci prodávaných
produktů a nemusí vždy odpovídat aktuální podobě konkrétního výrobku.
Některé produkty jsou vyráběny v různých provozovnách, které jsou však
vlastněny jedním výrobcem. Na produktové fotografii může tedy být uvedeno
jiné místo výroby, než na produktu, který se dostane zákazníkovi do
rukou. Tyto drobné odchylky ilustračních fotografií od výrobků, které se
dostanou k cílovému zákazníkovi, nemohou být uvedeny jako důvod k
reklamaci zboží. Veškeré produkty v našem portfoliu pocházejí od
originálních výrobců.
Jestliže Kupující pošle reklamované
zboží rovnou, bez předchozího kontaktování zákaznického servisu a
současně nevyužije ani doporučený postup založení požadavku (reklamace)
on-line v zákaznickém účtu, Prodávající nebo jím pověřený pracovník
rozhodne o reklamaci Kupujícího spotřebitele ihned, ve složitých
případech do tří pracovních dnů. Jakmile Prodávající přijme
požadavek, obdrží Kupující e-mail o přijetí reklamace.Průběh reklamace
může zákazník sledovat v zákaznickém účtu.
Adresa
provozovny Prodávajícího:
Čočky-optika.cz, Jarošovská, 1278/II,
377 01 Jindřichův Hradec.
Náklady spojené s dopravou hradí při
podání zásilky Kupující v případě, že nevyužije možnost zaslání
zboží zpět zdarma prostřednictvím Zásilkovny, kterou Prodávající
nabízí. Náklady spojené s dopravou reklamovaného zboží zpět
Prodávajícímu nese Prodávající v případě, že je reklamace uznána a
Kupující doloží doklady prokazující náklady spojené s dopravou
reklamovaného zboží.
Veškeré reklamované zboží předává
Prodávající výrobci k odbornému posouzení, jehož cílem je určit, zda
vada, kvůli níž je zboží reklamováno, vznikla chybou výrobního procesu.
Prodávající má na vyřízení reklamace lhůtu 30 dnů.
Doplňující informace:
1. Reklamace kontaktních
čoček:
Důvodem k reklamaci není mechanické poškození
čočky nesprávnou manipulací či vady vzniklé v důsledku nedostatečné
péče o kontaktní čočku.
Důvodem k reklamaci není ani špatný
výběr kontaktních čoček nebo jejich parametrů. Totožné parametry nejsou
zárukou toho, že kontaktní čočky budou uživateli komfortní. Zákazník
musí mít kontaktní čočky odborně aplikované a při řešení reklamace
čoček si Prodávající může vyžádat potvrzení o odborné aplikaci
kontaktních čoček (ne starší než 1 rok).
Reklamované zboží
zasílá Kupující doporučeně v pevné krabičce, aby nedošlo k poškození
zboží během přepravy. Reklamuje-li Kupující již rozbalenou (použitou)
kontaktní čočku, je třeba zajistit, aby v průběhu přepravy zásilky do
provozovny Prodávajícího nedošlo k jejímu vyschnutí. Doporučujeme čočku
vložit do pouzdra nebo malé skleničky, zalít roztokem tak, aby nevyschla a
pevně uzavřít.
Kontaktní čočky poté Prodávající posílá
výrobci k odbornému posouzení. Výrobce rozhodne, zda je reklamace
oprávněná a jde skutečně o výrobní vadu. V případě uznané reklamace
Prodávající Kupujícímu pošle nové zboží, nebo vrátí peníze na
bankovní či zákaznický účet Kupujícího.
2. Reklamace
slunečních a sportovních brýlí
Brýle není možné
reklamovat v případě, že nebyly používány dle návodu k použití nebo
došlo k jejich mechanickému poškození, které bylo způsobeno např.
nevhodnou péčí o brýle. Dále nelze reklamovat brýle poničené v důsledku
vystavení extrémním teplotám (např. sauna, vyhřáté auto, apod.), nebo
agresivním látkám (vlasová kosmetika, mořská voda, atp.). Záruka se také
nevztahuje na vady způsobené běžným opotřebením.
Reklamované
brýle zašlete zpět v originálním pouzdře včetně hadříku.
3. Reklamace dioptrických a ostatních brýlí bez dioptrií (PC
brýle, brýle pro řidiče atp.)
Brýle není možné reklamovat
v případě, že nebyly používány dle návodu k použití nebo došlo k
jejich mechanickému poškození, které bylo způsobeno např. nevhodnou
péčí o brýle. Dále nelze reklamovat brýle poničené v důsledku
vystavení extrémním teplotám (např. sauna, vyhřáté auto, apod.), nebo
agresivním látkám (vlasová kosmetika, mořská voda, atp.). Záruka se také
nevztahuje na vady způsobené běžným opotřebením.
Při
reklamaci dioptrických brýlí zabroušených na míru je nutné mít k
dispozici platný předpis na brýle (ne starší než 1 rok).
U brýlí
s progresivními (multifokálními) čočkami bude nutné doložit
fotografii obličeje s nasazenými brýlemi zepředu (pro lepší
vycentrování) a
fotografii z profilu (pro určení úhlu rámu).
V případě, že se Kupující rozhodne reklamovat dioptrické brýle se zabroušenými skly na míru, doporučujeme Kupujícímu nejprve kontaktovat zákaznický servis na telefonním čísle +420 226 292 892 nebo na info@cocky-optika.cz.
Reklamované brýle zašlete zpět v originálním pouzdře včetně hadříku.
4. Reklamace brýlové obruby s demoskly
Brýle není možné reklamovat v případě, že nebyly používány dle
návodu k použití nebo došlo k jejich mechanickému poškození, které bylo
způsobeno např. nevhodnou manipulací. Dále nelze reklamovat brýle
poničené v důsledku vystavení extrémním teplotám (např. vyhřáté auto,
radiátor apod.), nebo agresivním látkám (vlasová kosmetika, mořská voda,
atp.). Záruka se také nevztahuje na vady způsobené běžným
opotřebením.
Kupující rovněž bere na vědomí, že v případě
koupi samostatné brýlové obruby Prodávající nepřebírá odpovědnost za
poškození rámu, které vzniklo v důsledku neodborného zábrusu brýlových
čoček třetí stranou.
Reklamované brýle zašlete zpět v
originálním pouzdře včetně hadříku.
5. Reklamace
objednávky hrazené dárkovým poukazem
V případě reklamace
objednávky hrazené Poukazem je částka hrazená Poukazem vrácena formou
kreditu na zákaznický účet Kupujícího, který Poukaz uplatnil.
V
případě, že nákup byl hrazený Poukazem i finančními prostředky
(doplatek), může Kupující rozhodnout, jakou formou chce doplatek vrátit (na
bankovní účet Kupujícího nebo rovněž formou kreditu na zákaznický
účet).
VIII. Informace o užívání a funkčnosti webové stránky
E-shop www.cocky-optika.cz si vyhrazuje právo
kdykoli upravit obsah webových stránek. Cílem webu je poskytovat
zákazníkům aktuální informace, nicméně neneseme odpovědnost za dočasné
informace nebo chyby. Toto platí i pro technické problémy způsobené
kybernetickými útoky nebo škodlivým softwarem (viry, hackeři atp.).
V případě, že narazíte na problémy, nesrovnalosti či chyby na
naší webové stránce, kontaktujete prosím náš zákaznický servis na
e-mailové adrese info@cocky-optika.cz,
abychom mohli problémy napravit.
Komentáře uživatelů webu
nepředstavují názory či postoje stránky www.cocky-optika.cz. Jedná se o
subjektivní názory či zkušenosti zákazníků, kteří touto formou
poskytují ostatním uživatelům webové stránky zpětnou vazbu. Komentáře
uživatelů by neměly být žádným způsobem vykládány jako pokyny nebo
rady.
E-shop www.cocky-optika.cz si vyhrazuje právo
uvést v odpovědi na zavádějící komentář správné tvrzení, postup nebo
uvést správné informace. Dále si e-shop vyhrazuje právo na skrytí
hanlivého či irelevantního komentáře od problémových či
zneužívajících uživatelů.
Fotografie na našem webu mohou mít
drobné odlišnosti od skutečné verze nabízených produktů a mohou se lišit
od produktu, který zákazník obdrží. Jedná se např. o vybrané modely
brýlí, které nelze pro svou povahu dokonale vyfotografovat. Zejména se
jedná o obruby z metalických, transparentních a třpytivých materiálů.
U kontaktních čoček mohou být drobné odlišnosti na obalovém
materiálu (krabičky) v závislosti na výrobním místě, ze kterého nám
výrobce kontaktní čočky doručí. Vždy se však jedná o originální
zboží daného výrobce. U barevných a crazy kontaktních čoček jsou uvedeny
ilustrační fotografie.Výsledný efekt ovlivňuje řada faktorů např.
přirozená barva očí, velikost očí ku velikostním parametrů čočky,
světelné podmínky atp.
IX. Vlastnosti prodávaného zboží / výrobků
Kontaktní čočky –
veškeré informace o kontaktních čočkách jsou uvedeny v tabulce vlastností
u každého produktu. Vždy je ve vlastnostech uveden výrobce, velikostní
parametry, expirace, propustnost kyslíku, perioda výměny kontaktních čoček
za nové, obsah vody, název produktu, materiál, dioptrický rozsah,
disponování UV filtrem a možnost přespávání s čočkami.
Tabulce
vlastností zpravidla předchází produktový text, který rozšiřuje
informace o daném produktu.
Roztoky na kontaktní
čočky - veškeré informace o roztocích jsou uvedeny v tabulce
vlastností u každého produktu. Vždy je ve vlastnostech uveden výrobce, typ
roztoku, obsah (ml), expirace a doba použitelnosti po otevření.
Každý
roztok na peroxidové bázi má v produktovém textu obecné důležité
varování, které nabádá ke zvýšené opatrnosti a důležitosti
dodržování pokynů výrobce. Varování obsahuje pokyny, jak s roztokem
správně nakládat.
Tabulce vlastností zpravidla předchází
produktový text, který rozšiřuje informace o daném
produktu.
Oční kapky, spreje a masti - veškeré
informace o očních kapkách, sprejích a mastích jsou uvedeny v tabulce
vlastností u každého produktu. Vždy je ve vlastnostech uveden výrobce a
použitelnost po otevření produktu. U očních kapek a sprejů tabulka
vlastností navíc uvádí obsah (ml) a expiraci.
Tabulce vlastností
zpravidla předchází produktový text, který rozšiřuje informace o daném
produktu.
V segmentu Příslušenství:
-
Příslušenství k čočkám jsou pouzdra a kazetky na kontaktní čočky,
aplikátory a pinzety. Zboží je opatřeno produktovým textem, který
rozšiřuje informace o daném produktu.
- Příslušenství k brýlím
jsou čistící hadříky, čistící sady, brýlová pouzdra a sluneční
klipy. Zboží je opatřeno produktovým textem, který rozšiřuje informace o
daném produktu.
– Ostatní sortiment jsou kosmetické produkty,
doplňky stravy a jiné. Zboží je opatřeno produktovým textem, který
rozšiřuje informace o daném produktu.
Dioptrické
brýle - veškeré informace o dioptrických brýlích jsou uvedeny v
tabulce vlastností u každého produktu. Vždy je ve vlastnostech uvedeno, pro
koho jsou brýle vhodné, výrobce, typ rámu, tvar brýlí, barva rámu, barva
stranice, převažující materiál, dodávané příslušenství a užití
brýlí. Samostatné brýlové obruby jsou dodávány včetně brýlových
(“demo”) skel bez dioptrií, taková skla však nejsou vhodná na
nošení.
Do brýlových obrub lze vybrat dioptrické i nedioptrické
brýlové čočky, dle preferencí Kupujícího. Všechny brýlové čočky,
které nabízíme, jsou vyrobeny z kvalitního, extra tvrzeného, plastu a
disponují UV filtrem, antireflexní, hydrofobní a super clean povrchovou
úpravou. Dále si Kupující může vybrat doplňkové úpravy proti modrému
světlu, brýlové čočky pro řidiče nebo samozabarvovací čočky
případně sluneční brýlové čočky s volbou barvy čoček a mírou
ztmavnutí.
Sluneční brýle - veškeré informace o slunečních brýlích jsou uvedeny v tabulce vlastností u každého produktu. Vždy je ve vlastnostech uvedeno, pro koho jsou brýle vhodné, výrobce, tvar brýlí, barva rámu, barva stranice, barva a efekt skel, převažující materiál, míra účinnosti UV filtru a užití brýlí.
Sportovní brýle - veškeré informace o sportovních brýlích jsou uvedeny v tabulce vlastností u každého produktu. Ve vlastnostech je uvedeno, pro koho jsou brýle vhodné, výrobce, tvar brýlí, barva rámu, barva stranice, barva a efekt skel, převažující materiál brýlí i převažující materiál brýlových skel, míra účinnosti UV filtru a užití brýlí.
Ostatní brýle - veškeré informace o brýlích (PC brýle, brýle pro řidiče atp.) jsou uvedeny v tabulce vlastností u každého produktu. Vždy je ve vlastnostech uvedeno, pro koho jsou brýle vhodné, výrobce, typ rámu, tvar brýlí, barva rámu, barva stranice, převažující materiál, dodávané příslušenství a užití brýlí. Brýlové obruby jsou dodávány s brýlovými čočkami se speciální úpravou s nulovou hodnotou dioptrie.
X. Závěrečná ustanovení
Tyto Všeobecné obchodní podmínky včetně
jejich součástí jsou platné, účinné a ruší předchozí znění VOP
včetně jejích součástí, přičemž jsou k dispozici v sídle
Prodávajícího. Prodávající sděluje Kupujícímu, že s mimosoudní
stížností se spotřebitel může obrátit na kontrolní orgán, kterým je
Česká obchodní inspekce www.coi.cz.
Česká obchodní inspekce vyřizuje mimosoudní stížnosti spotřebitelů
způsobem a za podmínek stanovených příslušnými právními předpisy.
Dále Prodávající sděluje Kupujícímu, že vznikne-li mezi
Kupujícím a Prodávajícím spor z kupní smlouvy nebo ze smlouvy o
poskytování služeb, který se nepodaří vyřešit vzájemnou dohodou, může
Kupující podat návrh na mimosoudní řešení takového sporu určenému
subjektu mimosoudního řešení spotřebitelských sporů, kterým
je:
Česká obchodní inspekce
Ústřední inspektorát-oddělení
ADR
Štěpánská 15
120 00 Praha 2
Email: adr@coi.cz
Web: adr.coi.cz
Dále Kupující
může využít rovněž platformu pro řešení sporů online, která je
zřízena Evropskou Komisí na adrese: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
Společnost obchodní společnosti Čočky-optika.cz
si vyhrazuje právo na změnu Obchodních podmínek bez předchozího
upozornění. Právní vymahatelnost slev je vyloučena.
Datum poslední úpravy obchodních podmínek: 10. 3.
2023